کتاب الموجز فی اصول الفقه نگاشته فقیه اصولی، متکلم مفسر، علامه مدقق حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی (مد ظله العالی) می باشد، ایشان که از شاگردان بزرگانی همچون امام خمینی (ره) می باشند حدود ۶۰ سال است که به تدریس معارف دینی و علوم حوزوی اشتغال دارند و شاگردان متبحر و متخصص زیادی را تحویل جامعه اسلامی داده اند؛

از ویژگی های ایشان می توان نظم و پر کاری دقیق و تسلط به علوم مختلف مثل: تفسیر، حدیث، فلسفه، کلام، فقه، اصول، رجال، تاریخ و غیره را نام برد و بهترین شاهد بر این مطلب نگارش بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در علوم مختلف و متعدد می باشد که برخی از آنها ده ها بار تجدید چاپ شده اند و قطعا این همه خدمات علمی جز با تقوا و تلاش و توفیق الهی دست یافتنی نیست.

تاسیس موسسه کلامی امام صادق (ع) به عنوان اولین مرکز تخصصی حوزه علمیه قم و تربیت بیش از ۲۰ دوره شاگردان متخصص در کلام و عقاید از دیگر برکات وجودی این عالم فرزانه می باشد، که تعداد زیادی از این شاگردان در جاهای مختلف دنیا و مراکز حوزوی و دانشگاهی به بررسی مطالب عقایدی و پاسخ به شبهات و سوالات اشتغال دارند.

نویسنده محترم کتاب الموجز بیش از ۵۰ سال علم اصول و کتاب هایی مانند:معالم، رسایل، قوانین، کفایه و . . . را تدریس کرده و کتاب هایی مانند:الموجز، الوسیط، البسیط، المبسوط، الارشاد و غیره را در علم اصول به نگارش درآورده اند.

کتاب الموجز که به زبان عربی روان و فصیح نگاشته شده با دسته بندی های منظم و دقیق جایگزین کتاب معالم شده است و علاوه بر اینکه خوبی های کتاب معالم را دارد، نظرات علمای معاصر را اضافه کرده و چراغ راه پویندگان این علم شده است.

image.png

پیوست ها
almojaz-fi-osolalfghh.pdf 9.56 Mb . 380 🧐