تکفیر از دیدگاه علمای اسلام

 

معرفي اجمالي :
کتاب تکفیر از دیدگاه علمای اسلام در یک جلد توسط استاد علی ‌اصغر رضوانی به زبان فارسی و ناشر آن دار الإعلام لمدرسة اهل البیت (علیهم السلام) و تهيه شده توسط کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام می باشد .

ساختار :
این کتاب با مقدمه حضرت آیات الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی دام ظله آغاز و سپس در 5 بخش مطالب کتاب تنظیم گردیده است و فهرست منابع در پایان کتاب آورده شده است .
گزارش محتوا :
در اين کتاب ، ديدگاه علماى بزرگ مذاهب و فرقه‏هاى اسلامى، درباره نفى تكفير بيان شده و تلاش شده است كه از سده‏هاى پيشين تا كنون، ديدگاه علما و انديشمندان در مورد حرمت تكفير اهل قبله آورده شود.
کتاب حاضر از پنج فصل تشکیل شده است:
در فصل اول به مفاهیم و جایگاه ایمان و کفر می پردازد .
در فصل دوم به بررسی تکفیر از دیدگاه قرآن کریم و صحابه و اندیشمندان اسلامی اعم از شیعه و سنی پرداخته شده است .
در فصل سوم، راه های علاج تکفیر افراطی، خطرات و پی آمدهای آن و موانع تکفیر می پردازد و با تکفیر از دیدگاه شیعه نسبت به مخالفین فصل را به پایان برده است.
در فصل چهارم به بررسی موارد اتفاق و اختلاف بر تکفیر در مذاهب اسلامی .
در فصل پنجم به مباحثی چون ترور و اغتیال و اعتدال پرداخته و حکم شرعی هر یک را به استناد به قرآن کریم و روایات اهل بیت و اهل سنت و آراء بزرگان بررسی کرده است .




عناوين اصلي كتاب شامل:
اشاره؛ مقدمه حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي (دام ظله)؛ مقدمه دبير علمي حضرت آيت الله العظمي سبحاني (دام ظله)؛ فهرست مطالب؛ پيش گفتار؛ فصل اول: دست مايه هاي تكفير: اسلام، ايمان و كفر؛ فصل دوم: تكفير از ديدگاه قرآن، روايات، صحابه و انديشمندان اسلامي؛ فصل سوم: راه هاي علاج تكفير افراطي،خطرات و پي آمدهاي تكفير؛ فصل چهارم: موارد اتفاق و اختلاف بر تكفير در مذاهب اسلامي؛ فصل پنجم: ترور، اغتيال و اعتدال؛ فهرست منابع

روح الله صادقی, 2 شهریور
8 🧐 , 0 📥, 0 دیدگاه, 0 ❤

اطلاعات حقوقی و اجازه نشر

صلوات

اولین کسی باشید که این مطلب را می‌پسندد