فضايل السادات يا برتری خاندان رسالت و امامت جلد1 و 2

برتری اهل بیت(ع) یا افضلیت اهل بیت(ع)، از آموزه‌های شیعی به این معنا که اهل بیت پیامبر اکرم(ص) به دلیل برخورداری از کمالات و ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر علم، عصمت و... نسبت به دیگران افضلیت و برتری دارند و بدین رو است که سزاوار تصدی مقام امامت و ریاست عامه‌اند و با وجود آنان، مقدم‌داشتن دیگران در این امور، عقلاً قبیح و ناروا است.

آیه مباهله نیز بر برتری اهل کساء بر دیگر صحابه پیامبر دلالت می‌کند، زیرا بر اساس این آیه، پیامبر(ص) از جانب خداوند مأموریت یافته است تا از میان کودکان، مردان و زنان مسلمان افرادی را برای مباهله با نصرانی‌های نجران با خود همراه نماید. و پیامبر(ص) از مردان، حضرت علی(ع) و از زنان، حضرت زهرا(س) و از کودکان، حسن و حسین را برگزید.

بدون شک برای مباهله کسانی برگزیده می‌شوند که از نظر ایمان و قرب به خداوند از جایگاه بالایی برخوردار باشند، و در مباهله‌ای که یکی از افراد آن پیامبر(ص) است، باید کسانی با او همراه شوند که یا در مرتبه او باشند، و یا از دیگران نسبت به مقام او نزدیک‌تر باشند، و از طرفی اگر غیر از افراد یاد شده، فرد دیگری از مسلمانان نیز از چنان جایگاه بالای ایمانی و معنوی برخوردار بود پیامبر(ص) او را نیز برمی‌گزید، زیرا در مورد رفتار پیامبر(ص) احتمال کوچک‌ترین کار خلاف عدل و حکمت وجود ندارد.

محمد بن علی
محمد بن علی, 29 مرداد
6 🧐 , 0 📥, 0 دیدگاه, 1 ❤

اطلاعات حقوقی و اجازه نشر

فضايل السادات، يا، برتري خاندان رسالت و امامت
مشخصات كتاب:
سرشناسه:حسيني علوي، محمداشرف بن عبدالحسيب، قرن ۱۲ق.
عنوان و نام پديدآور:فضايل السادات، يا، برتري خاندان رسالت و امامت/ تاليف ميرمحمداشرف حسيني عاملي؛ تحقيق سيدمهدي رجائي.
مشخصات نشر:اصفهان: بهار قلوب ٬ ۱۳۹۳ -
مشخصات ظاهري:2ج.
شابك: ۳۴۰۰۰۰ ريال(دوره) ؛ ج.۱: 978-964-9967-10-3
وضعيت فهرست نويسي:فيپا
موضوع:سادات (خاندان) -- فضايل
موضوع:سادات (خاندان) -- احاديث
شناسه افزوده:رجايي، سيدمهدي، ۱۳۳۶ -، مصحح
رده بندي كنگره:BP۲۲۳/۷۵/ح۵۶ف۶ ۱۳۹۳
رده بندي ديويي:۲۹۷/۴۵۲
شماره كتابشناسي ملي:۳۵۹۹۳۳۲
ص :1

  (1)
Loading...
1