آنگاه كه اهل بيت را شناختم

کتاب آنگاه که اهل بیت علیهم السلام را شناختم توسط علی باقر شیخانی به رشته تحریر در آمده است. پیمودن راه الهی بسی سخت و دشوار است, رهرو این مسیر برای رسیدن به بهشتنیازمند عروه الوثقی و طناب محکمی است تا به آن بیاویزد و از روی پل صراط به سلامت بگذرد. رسول خدا کتاب خدا و عترت خود را عروه الوثقی نامیده و همگان را به تمسک به آن دو فرا خوانده است. بنابراین هرگونه افراط و تفریط درباره اهل بیت و طریق هدایت آنان خروج از مسیر سعادت است. نمونه بارز تندروها و افراطیون در عصر حاضر وهابیان سلفی مسلک اند. نویسنده درصدد شناساندن و معرفی مکتب اهل بیت (ع) و می باشد.

این کتاب شامل سرآغاز و بیان حقایق موجود در جهان اسلام و چهره واقعی فرقه وهابیت می باشد, که به صورت داستان وار بیان شده است.

نویسنده می گوید: امروزه وهابیت با اتهام شرک و بدعت و کفر خودساخته, همه مسلمانان, جز خود را کافر و مشرک می دانند و به مبارزه با عقاید مسلمانان پرداخته اند. این فرقه به ویژه به مبارزه آشکار و پنهان با عقاید برگرفته از اهل بیت که توسط شیعیان پاس داشته می شود ـ برخاسته اند. موضع گیری لجوجانه و مبارزه غیر منطقی تندروهای سلفی مسلک را در قالبی جدید برای حق جویان باید به تصویر کشیده شود.

محمد بن علی
محمد بن علی, 25 مرداد
14 🧐 , 0 📥, 0 دیدگاه, 0 ❤

اطلاعات حقوقی و اجازه نشر

آنگاه كه اهل بيت را شناختم
مشخصات كتاب:
سرشناسه : شيخاني، علي باقر، ۱۳۴۱ -
عنوان و نام پديدآور : آنگاه كه اهل بيت را شناختم / محمدباقر شيخاني[صحيح: علي باقر شيخاني].
مشخصات نشر : تهران : مشعر ، ۱۳۸۸.
مشخصات ظاهري : ۱۸۰ ص.
شابك : ۱۰۰۰۰ريال : 978-964-540-182-3
وضعيت فهرست نويسي : فاپا
موضوع : شيخاني، علي باقر، ۱۳۴۱ - -- خاطرات
موضوع : شيعه -- دفاعيه ها و رديه ها
موضوع : حج -- خاطرات
موضوع : سفرنامه ها
رده بندي كنگره : BP۲۱۲/۵/ش۹۳آ۸ ۱۳۸۸
رده بندي ديويي : ۲۹۷/۴۱۷
شماره كتابشناسي ملي : ۱۶۹۳۶۳۴

اولین کسی باشید که این مطلب را می‌پسندد