درس سوم

1) آیا راهی برای شناخت پیامبران وجود دارد؟ چرا؟
2) راههای شناخت پیامبران را نام ببرید.
3) عمومی ترین راه شناخت پیامبران چیست؟ تعریف کنید.
4) عناصر تعریف معجزه را نان ببرید.
5) تحدی یعنی چه ؟ شروط تحدی را بنویسید.
6) فرق خرق عادت با امتناع عقلی چیست؟
7) تفاوت معجزه با کار مرتاض ها و سحر و ... چیست؟
8) آیا معجزه همواره یک امر وجودی است؟
9) تفاوت کرامت و ارهاص را با معجزه بنویسید؟
10) آیا معجزه ناقض قانون علیت است ؟ توضیح دهید.
11) آیا معجزه در قلمرو اصل علیت قرار دارد؟ چرا؟
12) فاعل معجزه کیست؟
13) در مبحث معجزه : و اذ تخلق من الطین کهیئة الطیر باذنی فتنفخ فیها فتکون طیرا باذنی .... به چه مطلبی اشاره دارد؟
14) آیا وقوع معجزه می تواند دلیل بر صدق ادعای پیامبری باشد؟ با 4 مقدمه اثبات کنید.
15) کسانی که شاهد معجزه نیستند چگونه به آورنده ی آن ایمان بیاورند؟
16) تواتر یعنی چه ؟
17) واژه معجزه در قران چگونه بکار رفته است؟
18) برخورد مردم با معجزات چگونه بوده است؟
19) نمونه هایی از معجزاتی که در قران ذکر شده بنویسید.
20) دلیل تنوع مجزات را بنویسید.